First week of travelling! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Dorien Heertum - WaarBenJij.nu First week of travelling! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Dorien Heertum - WaarBenJij.nu

First week of travelling!

Blijf op de hoogte en volg Dorien

23 Maart 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

De eerste week, het lijkt veel langer! Wat kun je veel doen in een week, dit verbaasde me echt!
Om 4 uur in de ochtend op maandag namen anya en ik de bus naar Kratie. Een reis van 12 uur werd ons verteld, maar hier deden we maar 8 uur over! We waren dus al redelijk op tijd in Kratie en hadden vrij snel een leuk guesthouse gevonden. Na een half uurtje rondlopen hadden we eigenlijk de hele 'stad' al gezien en zijn we gaan kijken wat er in de omgeving te doen was. De volgende dag zijn we dolfijnen gaan spotten in de mekong en naar ander deel van de mekong gereden om te zwemmen. Heerlijke dag! Na deze volle dag besloten we de volgende dag al door te gaan naar Sem monorom.

Woensdagochtend om half 7 de bus naar sen monorom geboekt, welke er ongeveer 6 uur over deed. We arriveerde daar met een 5 andere reizigers en besloten allemaal naar hetzelfde guesthouse te gaan, welke the tree lodge werd. Een geweldige, simpele en goedkope locatie! We zijn daarna samen wat gaan eten en het stadje doorgelopen. Raar om met dit groepje de enige toeristen te zijn in de hele omgeving. Na wat oriënteren kwamen we erachter dat er twee mogelijkheden waren in sen monorom. Naar een project met olifanten gaan, of hiken. Anya en ik besloten om te gaan hiken in het woud twee dagen. Dit was een geweldige beslissing! We zagen veel mooie onaangetaste watervallen, hebben flinke afstanden gelopen door droog, groen, hoog en laag gebergte. Waanzinnige ervaring om daarna ook in een hangmat te slapen. De tweede dag hebben we uiteindelijk ook nog een olifant mogen wassen, dus dat was een mooi extraatje. Ook zijn we bij onze niet Engels sprekende gids thuis geweest en zijn dorp, huis en 10 kinderen gezien. Uiteindelijk werden we opgehaald door de eigenaren van het guesthouse en mochten we als echte stoere hike chicks(en 8 anderen) achterop de Pick-up truck naar huis rijden. Ik denk dat dit meer spierpijn heeft opgeleverd dan de twee dagen hiken, maar goed..

Zaterdag besloten we om een dagje te relaxen, kleding te wassen, te oriënteren voor phnom Penh en lekker uit te slapen om zondagochtend weer de bus naar phnom Penh te pakken. Deze rit was de engste van alle. De busrit van Kratie naar sen monorom was spannend omdat we met 24 mensen 12 stoelen deelde, maar de rit van sen monorom naar phnom Penh duurt normaal 8 uur en deze deden wij in 5 uur. De chauffeur reedt echt als een dolle door alle dorpjes en straten en bij iedere drempel zaten we haast tegen het plafond. Niet echt de fijnste busrit, maar wel de snelste..

Nu in phnom Penh zitten we weer volop in de drukte met veel toeristen, duurdere guesthousen en rijke Cambodjanen. Echt een wereld van verschil! We gaan vandaag nog even bijkomen van de spannende busrit, om morgen wat markten, musea en pagodes te bekijken en ons mentaal voor te bereiden op de
Killing Fields en s21. Volgend weekend zitten we in een all inclusive resort in koh kong om wat te relaxen en zal dan weer wat updaten!

Leuk dat je mijn blog leest en zie ook de foto's :).

Liefs, Dorien

  • 23 Maart 2014 - 12:10

    Saskia:

    Wat leuk! En wat een wereld van verschil tussen het reizen en het werken. Dat lijkt me in ieder geval ;-) Volgens mij is het daar echt zooo mooi! Geniet van deze mooie reis en het mooie avontuur. Doe zo veel mogelijk mooie dingen en ga zo veel mogelijk zien, maar volgens mij zit dat wel goed :-) Veel plezier schattie! Laat me weten wanneer je tijd hebt om te skypen?! xx

  • 23 Maart 2014 - 14:26

    Esmee:

    Super schat! Wat een mooie verhalen en wat heb je al veel gedaan en meegemaakt! Geniet ervan schat en spreek je hopelijk snel weer! Have fun! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Mijn eerste reis

Zoals ook al kort omschreven bij mijn profiel ga ik dus mijn kennis delen met zoveel mogelijk inwoners van Cambodja.
Via Activity International heb ik me aangemeld voor een sociaal vrijwilligersproject in Siem Reap.

Waarom Cambodja? Voornamelijk omdat er in dit land 30 jaar geleden een hevige oorlog plaatsvond en daarbij veel ouderen zijn vermoord en de kennis van het land verloren ging.
Ik heb geen ervaring met lesgeven, maar kreeg al vrij snel het gevoel dat ik hier mijn kennis kon delen en dat het ook verschil kon maken.

Het project waar ik werkzaam zal zijn in Cambodja is nog niet bekend, omdat ik nog een flinke screening voor de boeg heb. Acticity International probeert zoveel mogelijk je kwaliteiten te matchen met een ' vacature' in het land van bestemming. Ja ja, zelfs voor vrijwilligerswerk ben je niet zo maar geschikt!

Enfin, na de twee maanden van kennis delen en veel geven, ga ik ook nog even nemen. Dit door te reizen door Azië, de totaal andere cultuur te ontdekken en te genieten, na al het harde werken!

Houdt deze pagina in de gaten, de voorbereidingen zijn namelijk in volle gang! Vliegticket is geboekt, sollicitatie onderdelen bijna afgerond en dan oriënteren maar! Alle tips voor West-Azië zijn welkom! Landen die ik het liefst aan ga doen: Thailand, Maleisië, Indonsië. Maar natuurlijk mag je me proberen te overtuigen van een andere bestemming!

Dorien

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2014

Ho chi minh city, nah trang, Hoi an en Da nang

13 April 2014

Kampot, kep, phu quoc island & mekong delta

02 April 2014

Phnom Penh, koh kong en zuidkust van Cambodja.

23 Maart 2014

First week of travelling!

17 Maart 2014

Short update last week, first stop in Kratie!
Dorien

Ik ben dus degene die deze waarbenjij.nu heeft aangemaakt. Een jonge dame van 22 jaar net afgestuurd aan de HBO studie 'vrijetijdsmanagement'. De droom om minder bedeelden te helpen in een land, ver weg van thuis, was er altijd al. Nu de startersbanen niet voor het oprapen liggen leek dit mijn kans om mijn droom te verwezenlijken en de stap te gaan zetten. Ik ga naar Cambodja om mijn nog recent opgedane kennis te delen!

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 12020

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 17 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: