Short update last week, first stop in Kratie! - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Dorien Heertum - WaarBenJij.nu Short update last week, first stop in Kratie! - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Dorien Heertum - WaarBenJij.nu

Short update last week, first stop in Kratie!

Blijf op de hoogte en volg Dorien

17 Maart 2014 | Cambodja, Kratié

De laatste week bestond helaas uit veel ziek zijn. Op donderdagavond kwam er een flinke verkoudheid opdagen die pas woensdag ophield.
Nog twee dagen uiteindelijk les gegeven maar toen kwam uiteindelijk toch het afscheid.
Bij de blinde school ben ik op donderdag uiteindelijk al gestopt en op New bridge hadden we op vrijdag een afscheidsfeestje.
Zaterdag voornamelijk besteed aan het inpakken van mijn tas en alle restaurantjes en plaatsen nog een keer bezoeken nu het nog kon.
Zaterdagnacht kreeg ik heerlijke buikkrampen. De complete zondag ook nog op bed gelegen maar gelukkig fit genoeg om maandagochtend om 4 uur met de bus naar Kratie te vertrekken. Gepland was om rond 5 uur in de avond aan te komen, maar we waren er al om half 2. Een mooie meevaller dus! Ik zit nu samen met anya in star guesthouse en drankje te drinken en we gaan zo de buurt verkennen! Het guesthouse is in ieder geval helemaal prima voor $2,5 p.p per nacht!

• 17 Maart 2014 - 12:02

Dorien:

Klinkt goed, (ex)roomy!! :)
    Ben heel benieuwd naar alle avonturen die jullie nog gaan meemaken! Ik reis stiekem een klein beetje digitaal mee.. Knuffel voor je nieuwe roomy!
    Liefs, Dorien

• 17 Maart 2014 - 22:48

Esmee:

Wauw wat gaat het alweer snel meis. Hopelijk ben je weer helemaal fit! Geniet nog van de mooie reis die gaat komen! Kus

• 21 Maart 2014 - 13:41

Herbert:

Have fun en geniet van elk moment (ook van zoals je zelf al zegt "je heerlijke buikkrampen :-)

Verslag uit: Cambodja, Kratié

Zoals ook al kort omschreven bij mijn profiel ga ik dus mijn kennis delen met zoveel mogelijk inwoners van Cambodja.
Via Activity International heb ik me aangemeld voor een sociaal vrijwilligersproject in Siem Reap.

Waarom Cambodja? Voornamelijk omdat er in dit land 30 jaar geleden een hevige oorlog plaatsvond en daarbij veel ouderen zijn vermoord en de kennis van het land verloren ging.
Ik heb geen ervaring met lesgeven, maar kreeg al vrij snel het gevoel dat ik hier mijn kennis kon delen en dat het ook verschil kon maken.

Het project waar ik werkzaam zal zijn in Cambodja is nog niet bekend, omdat ik nog een flinke screening voor de boeg heb. Acticity International probeert zoveel mogelijk je kwaliteiten te matchen met een ' vacature' in het land van bestemming. Ja ja, zelfs voor vrijwilligerswerk ben je niet zo maar geschikt!

Enfin, na de twee maanden van kennis delen en veel geven, ga ik ook nog even nemen. Dit door te reizen door Azië, de totaal andere cultuur te ontdekken en te genieten, na al het harde werken!

Houdt deze pagina in de gaten, de voorbereidingen zijn namelijk in volle gang! Vliegticket is geboekt, sollicitatie onderdelen bijna afgerond en dan oriënteren maar! Alle tips voor West-Azië zijn welkom! Landen die ik het liefst aan ga doen: Thailand, Maleisië, Indonsië. Maar natuurlijk mag je me proberen te overtuigen van een andere bestemming!