De eerste week - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dorien Heertum - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dorien Heertum - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Dorien

21 Januari 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

De eerste week is ondertussen al voorbij, de tijd vliegt echt voorbij! We hebben dan ook wel een drukke en volle week gehad, aangezien de eerst week van je vrijwilligerswerk voornamelijk bestaat uit oriëntatie.

Zo zijn we een dag door het centrum gelopen om supermarkt, postkantoor, terrasjes en andere handige locaties te zien. Ook zijn we een dag naar het angkor what tempelcomplex geweest. We vertrokken om 5 uur in de ochtend om de zonsopgang te zien. Uiteindelijk zijn we tot half 6 in de avond gebleven op deze bijzondere locatie. In de avond zijn we met alle vrijwilligers het nachtleven gaan ontdekken in pubstreet wat erg gezellig was!

De dag er na waren we vrij en hebben we ons laten masseren, hebben we wat rondgefietst en de oude markt bezocht. Leuk om weer eens af te dingen bij het kopen van spullen, maar minder leuk om te onderhandelen met een meisje van 6-7 jaar.

Zondag kregen we een 2 uur durende Khmer les om wat beginselen van de taal te leren. In de middag zijn we naar de floating villages vertrokken waar ik erg nieuwschierig naar was.
Na een uur rijden en een half uur varen zagen er hoe de locals leven op en aan de kant van de rivier. Erg indrukwekkend. Ook hebben we een tussenstop gemaakt om wat lokale lekkernijen te proeven, waaronder een krekel!!

Maandag hadden we vervolgens een hele dag workshops om bewust te worden van alle kindermisbruiken. Geen leuk onderwerp maar het voelde uiteindelijk toch goed om voorbereid te worden op situaties die je misschien gaat tegenkomen.
Tijdens deze workshopdag nog wat nieuwe mensen leren kennen waaronder een man van 78. Is toch geweldig dat iemand op die leeftijd nog vrijwilligerswerk doet! Dus mocht je ooit twijfelen of je te oud bent voor vrijwilligerswerk.. Niet dus!

Vandaag ga ik de directie en leraren leren kennen en krijgen we een rondleiding op de school waar ik les ga geven; New bridge school. Morgen begint het echte lesgeven en ik kijk er echt naar uit!

Zodra ik nieuwe interessante ervaringen heb opgedaan of foto's heb die echt ongelofelijke locaties laten zien, zal ik weer wat schrijven hier! Tot dan, groetjes uit het warme Cambodja!

  • 21 Januari 2014 - 08:00

    Esmee:

    Wauw! Wat klinkt dat allemaal mooi schat en mooie foto's! Heel veel succes met het werken, maar je bent de beste en weet zeker dat alle kindjes straks dol op jou zijn! Kus

  • 21 Januari 2014 - 18:37

    Meriam:

    Hoi Dorien,

    Ff al mijn dingen opzij gezet en Rowie toch maar facebook aan laten maken.
    Kei leuk om te horen en zien wat je al allemaal gedaan hebt. Echt kei leuk, het lojkt of je je draai al helemaal gevonden hebt daar. Nou geniet ervan, liefs Meriam

  • 22 Januari 2014 - 07:42

    Mieke Lathouwers:

    Hoi Dorien

    Het eerste verslag ziet er goed uit ook de foto's.Ik vind het leuk om te volgen wat je er allemaal doet en ziet heb ik het gevoel dat ik met je meereis.ik kijk uit naar het volgende verslag en wens je een fijne tijd.
    Groetjes (tante ) Mieke

  • 22 Januari 2014 - 22:06

    William V Grinsven:

    hoi Dorien gaaf hoor

  • 26 Januari 2014 - 14:55

    Joke Mutsaars:

    Hoi Dorien ,leuk om te lezen wat je zoal doet.nog veel plezier daar.groetjes Ben en Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Mijn eerste reis

Zoals ook al kort omschreven bij mijn profiel ga ik dus mijn kennis delen met zoveel mogelijk inwoners van Cambodja.
Via Activity International heb ik me aangemeld voor een sociaal vrijwilligersproject in Siem Reap.

Waarom Cambodja? Voornamelijk omdat er in dit land 30 jaar geleden een hevige oorlog plaatsvond en daarbij veel ouderen zijn vermoord en de kennis van het land verloren ging.
Ik heb geen ervaring met lesgeven, maar kreeg al vrij snel het gevoel dat ik hier mijn kennis kon delen en dat het ook verschil kon maken.

Het project waar ik werkzaam zal zijn in Cambodja is nog niet bekend, omdat ik nog een flinke screening voor de boeg heb. Acticity International probeert zoveel mogelijk je kwaliteiten te matchen met een ' vacature' in het land van bestemming. Ja ja, zelfs voor vrijwilligerswerk ben je niet zo maar geschikt!

Enfin, na de twee maanden van kennis delen en veel geven, ga ik ook nog even nemen. Dit door te reizen door Azië, de totaal andere cultuur te ontdekken en te genieten, na al het harde werken!

Houdt deze pagina in de gaten, de voorbereidingen zijn namelijk in volle gang! Vliegticket is geboekt, sollicitatie onderdelen bijna afgerond en dan oriënteren maar! Alle tips voor West-Azië zijn welkom! Landen die ik het liefst aan ga doen: Thailand, Maleisië, Indonsië. Maar natuurlijk mag je me proberen te overtuigen van een andere bestemming!

Dorien

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2014

Ho chi minh city, nah trang, Hoi an en Da nang

13 April 2014

Kampot, kep, phu quoc island & mekong delta

02 April 2014

Phnom Penh, koh kong en zuidkust van Cambodja.

23 Maart 2014

First week of travelling!

17 Maart 2014

Short update last week, first stop in Kratie!
Dorien

Ik ben dus degene die deze waarbenjij.nu heeft aangemaakt. Een jonge dame van 22 jaar net afgestuurd aan de HBO studie 'vrijetijdsmanagement'. De droom om minder bedeelden te helpen in een land, ver weg van thuis, was er altijd al. Nu de startersbanen niet voor het oprapen liggen leek dit mijn kans om mijn droom te verwezenlijken en de stap te gaan zetten. Ik ga naar Cambodja om mijn nog recent opgedane kennis te delen!

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 12001

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 17 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: