De eerste dag - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dorien Heertum - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dorien Heertum - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Dorien

15 Januari 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

De eerste dag, het avondeten wordt momenteel bereid door het gezin dat het guesthouse waar ik in verblijf onderhoud en ik dacht laat ik mijn omgeving eens even delen met het thuisfront!

Mijn reis was prima gegaan. Ik moest lang wachten op ho chi minh city (Vietnam) maar kwam daar gelukkig iemand tegen die ook lang moest wachten op haar vlucht naar Melbourne. De uurtjes vlogen voorbij en eindelijk landde ik in Siem reap.

Voor Cambodjaanse begrippen was het koud bij aankomst (28graden) maar voor mij was dit prima! Ik werd opgewacht door Anne-Marit de leiding van interweave. Deze organisatie begeleid alle vrijwilligers en projecten. Per tuk tuk werden we naar het guesthouse gebracht en kreeg ik direct een rondleiding, informatie, een kamer en een fiets!
Na het avondeten was het mooi geweest.

Gelukkig ging ik vroeg slapen want om 04.11 stonden de honden en kippen al klaar om luidkeels iedereen wakker te maken. Gelukkig kon ik na een kort Skype gesprek weer slapen en werd ik om 11 uur wakker. 'S middags ben ik met vier andere vrijwilligers de omgeving gaan bekijken per fiets. Hieronder zie je het resultaat! Het eten wordt hier nu geserveerd en daarna gaan we even een biertje drinken in de stad (3 straten).

Leuk dat je dit leest en laat een berichtje achter als je zin hebt! De komende dagen heb ik een oriëntatie georganiseerd door interweave om de omgeving, met name de tempels, te zien. Daarna start het vrijwillligerswerk! Spannend!

  • 15 Januari 2014 - 13:15

    Saskia:

    Fijn dat de vlucht is meegevallen. Geniet er van en we houden contact!!
    x Saskia

  • 15 Januari 2014 - 13:20

    Lieke:

    waauuuuw dorien wat fijn om van je te horen.is het wat je had verwacht de eerste dag?en wat zijn de plannen verder?veel plezier meis pas goed op je zelf en geniet ervan.dikke kus martijn lieke en quinty

  • 15 Januari 2014 - 13:50

    Jos:

    Klinkt goed! Gebruik de tijd maar om eerst wat te acclimatiseren! Da's wijs! Hier regent het en is het zo'n graad of 25 koeler... :-(

  • 15 Januari 2014 - 16:51

    José:

    wow dat guesthouse ziet er ook fijn uit, Ik hoop dat je leuke mensen ontmoet. XXX

  • 15 Januari 2014 - 18:06

    Angelique Van Der Heijden:

    Hey Dorien
    Kei gaaf dat je dit doet en ook heel leuk dat je ons op de hoogte houd
    Ik ben heel venieuwt en zal af en toe proberen een berichtje te sturen
    Ga je zeker volgen zet em op en veel plezier daar!!
    Groetjes Liek

  • 15 Januari 2014 - 18:26

    Esmee:

    Hee lief! Ben zooo blij dat je goed was aangekomen :) en het ziet er goed uit daar. Ben heel benieuwd hoe je de komende dagen gaat beleven. Geniet ervan en dan kan het werken beginnen ;) ik ben trots op je en ik vraag me regelmatig af wat je aan het doen bent haha ;) veel plezier de komende dagen en we spreken elkaar!! Kus Esmee

  • 18 Januari 2014 - 18:36

    Kim V Heertum :

    Ha Dorien! Leuk om te lezen hoe je t daar maakt :) foto's zijn ook altijd leuk en heel herkenbaar haha. Wat vind je van het eten?
    Je gaat zoveel gave indrukken krijgen! Veel plezier en succes daar en hou je site up to date! Dan kan ik n beetje met je mee genieten ;)
    Liefs Kim

  • 19 Januari 2014 - 14:47

    Sanne:

    Hoi Dorien!!

    Wat leuk om te lezen en te zien hoe je reis is tot nu toe! Ziet er allemaal goed uit. Wat een heerlijk temperatuurtje lijkt me daar! Geniet van alles wat je daar gaat meemaken en leuk dat je zo iedereen op de hoogte houdt.

    Liefs uit het koude, natte NL! ;)

    Sanne

  • 19 Januari 2014 - 14:59

    Mayca Van Der Heijden :

    Hoi dorpen

    Wat leuk dat het gezin van het guesthouse zo gastvrij is ik volg je een klein beetje omdat ik na een operatie in de lappenmand zit ik wens je echt onwijs veel plezier xxx mayca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Mijn eerste reis

Zoals ook al kort omschreven bij mijn profiel ga ik dus mijn kennis delen met zoveel mogelijk inwoners van Cambodja.
Via Activity International heb ik me aangemeld voor een sociaal vrijwilligersproject in Siem Reap.

Waarom Cambodja? Voornamelijk omdat er in dit land 30 jaar geleden een hevige oorlog plaatsvond en daarbij veel ouderen zijn vermoord en de kennis van het land verloren ging.
Ik heb geen ervaring met lesgeven, maar kreeg al vrij snel het gevoel dat ik hier mijn kennis kon delen en dat het ook verschil kon maken.

Het project waar ik werkzaam zal zijn in Cambodja is nog niet bekend, omdat ik nog een flinke screening voor de boeg heb. Acticity International probeert zoveel mogelijk je kwaliteiten te matchen met een ' vacature' in het land van bestemming. Ja ja, zelfs voor vrijwilligerswerk ben je niet zo maar geschikt!

Enfin, na de twee maanden van kennis delen en veel geven, ga ik ook nog even nemen. Dit door te reizen door Azië, de totaal andere cultuur te ontdekken en te genieten, na al het harde werken!

Houdt deze pagina in de gaten, de voorbereidingen zijn namelijk in volle gang! Vliegticket is geboekt, sollicitatie onderdelen bijna afgerond en dan oriënteren maar! Alle tips voor West-Azië zijn welkom! Landen die ik het liefst aan ga doen: Thailand, Maleisië, Indonsië. Maar natuurlijk mag je me proberen te overtuigen van een andere bestemming!

Dorien

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2014

Ho chi minh city, nah trang, Hoi an en Da nang

13 April 2014

Kampot, kep, phu quoc island & mekong delta

02 April 2014

Phnom Penh, koh kong en zuidkust van Cambodja.

23 Maart 2014

First week of travelling!

17 Maart 2014

Short update last week, first stop in Kratie!
Dorien

Ik ben dus degene die deze waarbenjij.nu heeft aangemaakt. Een jonge dame van 22 jaar net afgestuurd aan de HBO studie 'vrijetijdsmanagement'. De droom om minder bedeelden te helpen in een land, ver weg van thuis, was er altijd al. Nu de startersbanen niet voor het oprapen liggen leek dit mijn kans om mijn droom te verwezenlijken en de stap te gaan zetten. Ik ga naar Cambodja om mijn nog recent opgedane kennis te delen!

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 2349
Totaal aantal bezoekers 11992

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 17 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: